Сьогодні поговоримо про одяг. Він завжди відображав суть часу та способу життя людей, тобто відображав їх майновий, сімейний стан та соціальний статус. Із зростанням культури і добробуту людей збільшується потреба у красивому і модному одязі.
Перший найпримітивніший одяг виник дуже давно. Людина змушена була захищатись від холоду або сонця. Таким одягом були плащі зі шкіри тварин або листя і кора дерев. Поступово люди навчились переплітати волокна,
появилась тканина.
Давньогрецький і
римський одяг – це полотнище тканини, яке перекидали через плече, скріплювали пряжками чи застібками та підв’язували. Від кількості складок і майстерності їх розміщення залежала краса одягу. Таке вбрання називалось по-різному: хітон, гіматій, тога, туніка. Обов’язковим елементом була накидка
із прозорого шовку в колір тканини.
появилась тканина.
Давньогрецький і
римський одяг – це полотнище тканини, яке перекидали через плече, скріплювали пряжками чи застібками та підв’язували. Від кількості складок і майстерності їх розміщення залежала краса одягу. Таке вбрання називалось по-різному: хітон, гіматій, тога, туніка. Обов’язковим елементом була накидка
із прозорого шовку в колір тканини.
Готичний стиль – полягає
у підкреслюванні вертикальних ліній в одязі. Жіноча сукня мала дуже високу лінію талії, декольте подовженої форми, вузькі довгі рукави, спідницю, зібрану в складки тільки
з одного боку, яка розширювалась донизу і переходила в довгий шлейф. Доповнювали це вбрання конусоподібний головний убір
і гостроносе взуття.
Жіночий одяг ренесансу стає широким та зручним, м’якшого силуету,
оголюються шия та руки.
XIV і XV ст. можна назвати карнавалом моди. Сукні багатих жінок складалися з щільнооблягаючого ліфа і широкої спідниці. Під неї піддягали кринолін. Поверх сукні накидали мантилью – довге прозоре покривало.
Вбрання жінок стилю бароко (XVII – XVIII ст.) відрізнялось контрастністю форм: тонкий стрункий стан поєднувався з пишною, куполоподібною спідницею.
Одяг стилю класицизму характеризується строгістю ліній, чіткістю пропорцій. У цей період головною у чоловічому одязі стає біла сорочка з пишними довгими рукавами і мереживом. Силует жіночого одягу: талія стала тоншою, спідниця у формі шлейфа,
рукави дуже звужені, їх прикрашали оборками, корсаж шнурували.
рукави дуже звужені, їх прикрашали оборками, корсаж шнурували.
У 80-х роках ХІХ ст. одяг почали прикрашати бантами. Знову у сукнях з’являється кринолін – стегна збільшуються до небувалих розмірів.
Стиль ампір звільнив жіноче тіло від корсета. Сукня легка, прозора, з повітряних муслінових і батистових тканин щільно облягала талію під грудьми, підкреслюючи природну стрункість фігури.
Стиль модерн (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) характеризується стрімкою зміною форм сукні – від легкої, напівприлягаючої до важкої, щільної, з пишними рукавами, з турнюрами,
які на вигляд збільшують нижню частину торса.
які на вигляд збільшують нижню частину торса.
Сучасні модельєри прагнуть оживити моду минулих років. Для оздоблення одягу вони використовують вишивку, мережку, аплікацію, трикотаж, замшу, тасьму, багато фурнітури.
Немає коментарів:
Дописати коментар